GOOGLE Adsense

Wednesday, August 8, 2018

Resepi : Kek Batik Yang Lembut Dan Mudah

Kek batik lagi.




Sebenarnya ramai suka kek batik ni kan? Tapi dalam ramai tu, tak semua yang pandai buat. Dulu ciknaa pun sama. Tapi jenis tak reti putus asa, ciknaa akan buat sampai betul-betul jumpe rasa sedap tu.. Ciknaa share lagi macamana nak buat kek batik jadi lembut dan sedap. Tak terlalu manis..

Bahan-bahan :

(lebih kurang untuk buat 1 bekas kek batik bersaiz 8x4)

40 keping biskut marie
5 sudu butter ( ciknaa pakai buttercup)
2 cawan milo
setengah cawan susu pekat manis
1 cawan air
2 sudu serbuk koko



Step buat kek batik lembut dan sedap :

1. Cairkan butter ke dalam kuali. Tutup api lepas butter cair.
2. Masukkan susu pekat, milo, serbuk koko dan air.
3. Kacau hingga betul-betul sebati.
4. Panaskan kuali semula.
5. Bila semua dah menggelegak dan pekat, masukkan biskut dan gaul lebih kurang seminit.
6. Tutup api dan biarkan sedikit sejuk.
7. Masukkan ke dalam bekas dan mampatkan biskut..
8. Simpan dalam peti sejuk.

p/s: Ikut step betul-betul inshaaAllah kek batik elok je lembut.. selamat mencuba!

ciknaa jual kek batik macam dalam gambar ni. RM3 sebekas. awak akan rasa puas bila makan.. berbaloi!

1 comment:

  1. terliur pulak ciknaa...rs nk buat mlm ni..semoga rajinn :p

    ReplyDelete

nasi lemak ikan kerisi,
nanti singgah komen la lagi (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016