Tuesday, October 13, 2015

Double RM ke ZOO Negara

Assalamualaikum..

Sebut pasal zoo negara memang nak gelak pun ada.. berkali-kali dah pasang niat nak bawak bebudak ni.. boleh kata tiap-tiap bulan kata nak pegi, tapi ada jela halangan nya.. baru ni pun sama jugak.. ada kawan offer tiket murah pegi aquaria KLCC.. tapi encik sepul kata tak best sangat, better bawak anak pergi zoo.. ok la, ok la.. ke zoo lah kita.. Afiq sebut zoo, dia macam blur..bagitau nak tengok haiwan, segor sikit mata dia.. nak tengok elephant, lion, ular.. katanya..


Kitorang keluar rumah pukul 9 lebih, konon nak awal takut panas..tapi kebetulan sabtu lepas redup.. memang syok la kat sana pun tak berapa panas sangat lagi..sampai zoo dekat pukul 10 dah.. setel beli tiket, afiq pulak nak memerut..haihh! dia memang gitu.. mesti nak kena tunggu dia dulu..



harga tiket zoo negara 2015 :



so kitorang 4 beranak ni tiket je dah RM75.. rania tak kena sebab bawah 3 tahun.. sib baik pegi tahun ni, selamat RM11. :P kitorang beli tiket biasa je, takmo tengok panda.. setel beli tiket, marilah kita membakar kalori dengan berjalan kaki pusing 1 zoo tu.. macam nak patah jugak la kaki weii.. luas! afiq & rania memang excited..takde pikir penat dah.. 

nah, tengok la gambar yang ada.. 























pukul12.30 tengahari kitorang dah kelaur dari zoo..hari pun dah makin panas, makpak pun dah berpeluh ketiak dok mengejar dorang ni.. sampai umah, makan pastu tidur..semua terbongkang kepenatan.. 

so pasni afiq masuk tadika, ticer tanya sape pernah pegi zoo? mama dah tak risau sebab dia dah merasa nengok binatang kat sana.. ilmu jugak ni kan? #walaupunberbayar.. hoho.. ok la tu sesekali layan anak.. tahun depan la pulak kita jalan jauh sikit yer nak.. 


p/s: ada yang plan nak pegi zoo? jangan lupa bawak air masak lebih.. berpeluh-peluh oiii.. :D

5 comments:

  1. jelasnya dapat tengok zirafah dekat macam tue...

    ReplyDelete
  2. masa gi zoo dulu rayyan baru sethn lebih.. tak tau apa pun lg masa tu..
    sronok tgk bdk2 saited tgk binatang kan cikna..

    ReplyDelete
  3. Last akk gi zoo tahun 2009...kikiki

    ReplyDelete
  4. dah lama gila tak jejak kaki kat Zoo..nampak mcm dah cantik sikit zOO tu sis...eghehe

    ReplyDelete
  5. bestkan bawak budak2 pergi zoo..mak pak yg lebih excited..kikikiki

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016