Tuesday, September 8, 2015

Double RM kena Chicken Pox

Dugaan besar jugak bagi ciknaa bila anak tak sihat. Tak boleh hantar nursery, pastu nak jaga sendiri kat umah. cuti tahun yg ada pulak tak boleh guna sebab kena catu.. haih! stress sampai tak boleh nak bercakap langsung.. tak boleh pikir lagi dah..so terpaksa la ambik half pay leave.. ciknaa start cuti jaga rania sebelum merdeka lagi.. ngam-ngam rania baik, abang nya pulak berjangkit..Allah saja yg tau.. nak cuti lagi rasanya mcm tak boleh dah.. sebulan tak keje tinggal bape jela gaji.. Asben ambik keputusan hantar afiq balik kampung.. so last weekend ciknaa dah hantar dia..duduk kampung sampai raya haji.. sedihnya la..anak sakit tapi terpaksa tinggal kat orang jaga..

Rania start kena sabtu 22/8 aritu.. demam, lepas tu naik bintik merah.. ciknaa ingatkan bekas gigit nyamuk..tapi pelik sebab berair & pecah.. bawak klinik doctor kata memang chicken pox..





Rania kena 16 hari baru betul-betul hilang kesan parut dia tu.. memang tersangat lama bagi ciknaa sebab dia kena ciken pox yang besar-besar..

Afiq lain pulak..kena yang kecik-kecik tapi banyak giler..penuh muka, tangan badan semua.. yang lagi kesian dia siap naik dalam mulut. pastu ulser pulak lagi kat bibir..Allah saje yang tahu..tak tidur sangat ciknaa jaga dia..demam 5 hari sama dengan adik.. tapi dia kan dah pandai cakap.. mengadu sakit je.. sehari berpuluh kali cakap sakit..sakit.. nak makan pun tak boleh..telan sesudu je cakap sakit..



penuh muka.. ni gambar semalam..hari ke 5 dia kena.. benda tu dah start mengecut & kering.. dah kurang merah dari sebelumnya..


tangan pun penuh.. kecik-kecik tapi sure la sakit kan..alahai sedih tengok..


ciknaa cuma mandikan rania dengan daun semambu aje.. lepas tu sapu losyen calomine tu. tapi awal-awal kena bagi minum air kepala..memang keluar abis.. afiq tak dapat pulak daun semambu,, mandikan je dengan mandian daun bidara.. dyll yang bagi.. calomine pun dapat sapu berapa kali je..dia menjerit taknak..sapu bedak sejuk jela..afiq ni lain sikit..sepanjang kena dia memang mengamuk je.. melalak apatah lagi.. memang rasa stress jaga dia tapi pikir positif sebab dia sakit..kalau tak dia takde perangai camtu..


saat menulis ni ciknaa sebak sangat-sangat..sebab dekat 3 minggu jugak tinggal afiq dengam mil.. jauh tau kat kota tinggi sana..

gambar dalam kereta..otw balik kampung.. tidur sama-sama.. :'(

rindunya moment camni..


tolong doakan afiq cepat sihat yer.. ciknaa lemah betul bila dia tak sihat,dia tak makan, tak susu langsung.. rasa nak benti keje je jaga anak..

6 comments:

  1. Ain rasa apa yg ciknaa rasa...mmg sedeh bila anak sakit pastu terpaksa tinggalkan jauh...mmg langsung xde mood nak wat keje kan ciknaa...hmm..sabar banyak2 yeh ciknaa..semoga afiq cepat baik...

    ReplyDelete
  2. Cikna...kuat smgt ye..tu Allah duga cikna kuat x...sggup berkorban x..xpe cikna..cikna keje pun utk kesenangan ank2 cikna jugak...hugs

    ReplyDelete
  3. Sabar banyak2 yer ciknaa...dugaan sementara jer ni..lepas ni semuanya akan kembali mcm sediakala...

    ReplyDelete
  4. Speedy recovery afiq...anis kena masa dlm pantang..hazabnya Allah yg tahu...

    ReplyDelete
  5. kesian acik tgk afiq..cepat sembuh ye syg..faham perasaan ciknaa huuhu

    ReplyDelete
  6. cepat sembuh afiq...dak opis kayrul yg kena sebelum rania masih x elok2 lagi...,mesti rania tercari2 abang diakan...selalu main sama2...

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016