Tuesday, August 4, 2015

Double RM : Main Bunga Api

Tak abis lagi cerita pasal raya..selagi mood raya masih ada kita throwback la sikit lagi baki gambar yg ada..hihi..Raya ke-5 aritu kitorang gerak balik kampung Encik Sepul kat johor.. ok la win-win.. dua-dua balik walaupun dalam kereta hampir 10 jam..pffftt! gerak dari pahang pukul 11 pagi, sampai kota tinggi 9 malam.. afiq yang demam, makin teruk.. tahun depan maybe raya 1 kampung jela.. kesian anak-anak..



Raya tanpa bunga api macam tak sempurna je kan.. kitorang memang takde beli langsung..ni adik ipar ciknaa yang punya..berpuluh kot stock bunga api dia ada.. fil suruh beli untuk bagi cucu main katanya.. tengok la semangat memasing main..sampai afiq yang takde selera pun boleh makan nasi, gilir-gilir dengan main..haihhh..



main atas tangga pun jadilah.. rania siap bawak amber dia tu.. 




Dunia bebudak kan..dulu masa kita kecik-kecik bunga api ni kemain tak lupa bawak balik kampung..simpan elok-elok je.. tapi bunga api dulu best.. lama.. sekarang, teruk bebenor..tak sampai 15 saat api dah mati..pulak tu boleh pulak sangkut-sangkut, bunga dia macam hidup segan mati takmau je.. takde kualiti langsung..hm!






4 comments:

  1. berani rania tau..hannah mula2 takut

    ReplyDelete
  2. tahun ni anak2 tak berpeluang main bunga api, ayahnya tak belikan pun, dulu kecik2 memang suka main bunga api, baru rasa meriahnya syawal.

    ReplyDelete
  3. betol tu..beza sgt kan..
    klo dulu bga api kaler2 tu pcikan wrna dia cntik ..saiz pon besar n pnjang..skarang ciput sgt..main skejap, dh hbs

    ReplyDelete
  4. hari tu masa raya pun kemain main mercun bagai. Zaman kita dah berakhir. kAsi can anak anak pulak have fun hehe. Salam perkenalan Cik Naa.

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016