GOOGLE Adsense

Monday, June 29, 2015

Kisah Budak 5 Tahun Patah 13 Tulang

kecoh sekarang kes dera kanak-kanak lima tahun tu didera ibu tiri.. sakitnya hati ciknaa baca.. apa la punya mak tiri la sanggup buat macam tu walaupun dia hanya anak tiri.. apa la yang budak tu buat sampai sanggup patahkan berbelas-belas tulang dia.. apa la yang dia buat sampai luka besar atas kepala dia.. ya Allah tak sanggup rasanya nak bayangkan.. betapa seksanya dia selama lebih enam bulan menanggung derita.. trauma sampai berat tinggal 15 kilo aje..sama berat dengan afiq yang umur 3 tahun tu! Allahu..




ko tengok muka dia..tenung lama-lama..takde perasaan kesian langsung ke? sampai dera budak ni gitu sekali..agaknya hati dah hitam.. dah takde langsung perasaan manusia.. serius ciknaa sedih giler tengok gambar dia.. nampak sangat dia trauma..tapi dalam masa yang sama ciknaa nampak muka dia macam dah lega.. lepas hazab atas dunia atas perbuatan ahli keluarga yang perangai macam setan! 

orang lain sana sini dok sibuk cari baju raya anak, ko sibuk pegi patah-patahkan tulang budak tu..sampai budak tu disahkan mengalami kecacatan kekal.. AAAARRRGGGGGHHHH.. ciknaa betul-betul tak boleh terima.. cacat disebabkan perbuatan manusia yang kejam.. tolong la..tolong bagi pengajaran yg paling bagus pada makpak tiri dia.. semoga sempat mereka bertaubat pada Allah atas apa yang mereka dah lakukan..


-sekian-

7 comments:

  1. pagi td ade dgr kat radio jugak pasal budak nie...
    kesian nyer la Ya Allah...dugaan yang sangat besar baginya..:(

    ReplyDelete
  2. Percayalah anak yg masih suci ini kalau dia berdoa tak ada tabirnya
    Kalau tak dapat balasan di dunia pun di akhirat itu sudah pasti
    Sayu hati kita melihatnya kan. Sedih sangat!

    ReplyDelete
  3. ciknaa menangis saya..tersiat2 rasa hati seorang ibu..kenapa manusia semakin jahat...

    ya allah sembuhkan lah anak ini ya allah...

    ReplyDelete
  4. betul cikna. tgk muka bdk tu terbayang anak sendri...
    tak tahu laa mak pak jenis manusia mcmana.. bila dh kena tangkap tu rasa mcm hahhh ambik ko...

    ReplyDelete
  5. Allahu...
    perangai mak tiri di tak secantik muka dia..
    jahat snagat la perempuan camni...
    kalau jmpa mau akk patah2kan balik tulang dia...

    ReplyDelete
  6. tak boleh baca! cepat je mulut nak maki hamun. tgk berita pon tadi nak carut2 dah. pikirkan bwk org dalam perut ni istighfar cepat2.. *nangesssssss*

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016