Tuesday, April 21, 2015

Resepi Maggi Kuah Pekat

*pinggan pemakanan yang tidak sihat*sepatutnya disitu hahaks!

ni menu bila malas.. bila takde benda nak masak..
menu pukul 2 pagi.. encik laki bangun lapor ditengah malam..
menu hujung bulan pun ye jugak..kihkihkih,,
megi kari kuah pekat-pekat namanya..
asben ciknaa memang rekues gini la kalau dia nak makan..
nak resepi? alahai.. teramat senang ni uolss..
takpe, mama RM tetap tak kedekut ilmu.. share jugak sini..
tumis bawang besor, ketuk seulas bawang putih, lada sikit..
tambah sikit je air.. masukkan kari & megi.. nak sedap lagi tabur daun sup sikit.. fuhhh..
kuah tu memang akan pekat yer.. baru mengancam!
 ok ok memang makanan ni tak elok kan?
tapi kitorang tetiap bulan beli..
simpan stock kat rumah..
boleh la lepas sesak kalau lapar tu kan..


p/s: ni pinggan besar gabak..masak megi 2 peket, kongsi dengan laki.. tapi takde aksi suap menyuap pong.. suap mulut sendiri pastu burp! alhamdulillah.. kenyang :)


13 comments:

  1. sedapnyeee..nasib baru lepas lunch..kikiki

    ReplyDelete
  2. laki aku pun nak kuat pekat ckna... uhuhhu pastu asyik suruh kita je buat.. kata nya tak reti nak pekatkan kuah.. uhuhhu

    ReplyDelete
  3. 2 paket ciknaa? sy 1 paket share dgn As pun jenuh nk bg abis..hehehe..ke sy masak tak sedap? kahkah

    ReplyDelete
  4. suami ika suka la pekat2 mcm ni.. jadi kita pun terikut... nk masak maggi ni kena malam2.. tggu anak tido.. kalau x dia pun sbuk je nak makan gak..

    ReplyDelete
  5. Kalu laa boleh oder.... nak je time lapo ku oder cikna ooii

    ReplyDelete
  6. memang sodappp...klu ciknad, ai suka pecah telur kat dalam tu...eiiii nikmat! tapi sekarang dah jarang2 makan megi...asal makan jer esoknya satu badan rasa angin...faktor usia agaknya!

    ReplyDelete
  7. woo.. mee maggi cepat dimasak enak dimakan.. hee

    ReplyDelete
  8. fuh.........sedap hoooii.lagi2 kalau ujung bln.serba mende sedap dipandangan mata dan perut...hehehe

    ReplyDelete
  9. tgk entry ciknaa ni terus up jugak pasal resepi maggi...dasar takde idea nak tulis blog! hahaha

    ReplyDelete
  10. sedapnya la hai..time hujan2 ni makan..

    ReplyDelete
  11. omg dh lama x makan megi.. nak kena buat malam ni ahaks! daku pun suka tumis pastu letak cili api banyak2 sampai berasap telinga agaga

    ReplyDelete
  12. pagi nie pun buat maggi gak tapi untuk sarapan bekal....klu malam2 lapar rela tido dari bangun masak..hehehe..dasar pemalas sangatkan...

    ReplyDelete
  13. Assalam cik na,
    ish3
    teringat iols hat megi har mee iols kat rumah he3

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016