Thursday, October 9, 2014

raya haji 2014



hallow.. 
raya haji dah berlalu.. harini ciknaa  baru masuk keje.. huhu..cuti sakan macam raya pose pulak.. raya haji baru ni kitorang balik johor..ikutkan turn pahang, tapi FIL ciknaa kurang sihat..so, balik la johor. kalau ke johor menu raya ofkos lontong kan.. 1 hari raya tu semua jiran hantar benda yang sama.. ketupat @ nasi impit, kuah kacang, kuah lodeh, sambal goreng, ayam merah @ ayam masak kicap.. benda ni memang wajib..oh lagi satu rendang.. campur semua then makan!



raya haji biasa-biasa je..makan pastu makan lagi. takdenye nak beraya bagai.baju raya pun iolss tak bawak balik..hahaha.sebab kat umah mertua memang tak pakai baju raya.. so, biasa-biasa jela.. yg kebaboom nya perut dok makan tak berhenti..aduhai.. rasa mcm makin gemok nih.. sabo jela memang adatlah makan banyak jadi gemok kan..takkan makin slim pulok.. huhu.






bebudak ni pun tak berbaju raya..memang ciknaa sengaja tak bawak balik. rania punya dah ketat..takkan la afiq sorang-sorang nak pakai baju melayu ye dak.. ni gambar sebelum balik KL semalam.. sempat posing atas motor atuk.. kemain seronok si abang tu.. si adik blur tak tau hape..
so, tahun depan kita beraya kat pahang pulak yer anak-anak.. sekian cerita raya sejemput, mekasih singgah :)



p/s: seronoknya tengok orang korban.. insyaAllah ada rezeki nak jugak nanti.. doakan ciknaa yer..




5 comments:

  1. mmg betul2 lah x de baju raya eh ciknaa.hehehe

    ReplyDelete
  2. Raya haji baik bersederhana je ciknaa..nama pun ibadah korban...kita korban tenaga je masak hehhehe...

    ReplyDelete
  3. yg penting makannnn ye dak.. weols pun xde berbaju raya :D

    ReplyDelete
  4. saya raya haji tetap berbaju raya (taklah baju baru tapi cantik)..dok johor..pedulik orang lain pakai t-shirt tak mandi lagi pgi2..saya tetap nak bersih dan cantik malah saya masak pepagi buta subuh sapie..ambik berkat..hehe

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016