Monday, September 29, 2014

resepi puding keremel



orang lain dah beratus kali buat..
ciknaa baru terhegeh-hegeh nak buat..
tapi dah pernah buat sebelum ni..
cuma bentuk memang tak cantik la..huhu.
senang je kan nak buat..


+ 8 biji telur (ciknaa pakai saiz B)
+ 1/2 tin susu pekat
+ 2 sudu esen vanilla
+ 1 tin susu cair
+ 1 tin air
+ 8 sudu gula (digoreng sampai cair & kekuningan)


panaskan periuk kukus.
goreng gula.. bila dah cair & kekuningan, tutup api dan sudukan ke dalam bekas.
ciknaa pakai bekas kecik-kecik tu.. comel!
dalam  bekas lain pecahkan telur.
masukkan susu, susu cair, air  & esen vanilla..
tapis sebelum tuang ke dalam bekas berisi gula hangus tadi.
kukus lebih kurang 20 minit..
sejukkan dalam peti.


hasilnya memang memuaskan tekak :)

4 comments:

  1. sedapnye.. telan air liur tengok gambar..

    ReplyDelete
  2. suka makan puding ni...mak ain rajin buat...ain rajin makan je..heheh

    ReplyDelete
  3. Bihah: saya dah follow blog nie,kalau sudi follow balik eh?siapa yang nak follow blog saya nanti saya follow balik secepat mungkin http://inibelognabihah.blogspot.com/ terima kasih

    ReplyDelete
  4. salam berpuasa, dya follower sini ya , jemput singgah my blog ya

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016