Tuesday, August 12, 2014

double RM & kampung

cerita raya tak abis lagi.. 
yela sebulan kan raya.. 
cerita raya sampai lebam! haha..
kitorang balik kampung jumaat 3 hari sebelum raya..
kebetulan uia bagi balik awal jumaat tu..
pukul12 dah boleh balik.. melompat mak..
suka giler.. sebab barang tak abis kemas lagi..
balik terus pack barang anak-anak..
segala tok nenek baju raya bla..bla..bla..
dalam pukul3 tu ambik double RM kat nursery..
terus gerak balik johor..
kemain saited la asben ciknaa tu..
yela turn raya kat kampung dia kan..
iolss? suam-suam kuku jelah.. bahaha..
sedih weh teringat mak & adik-adik kat pahang..


sebelum balik isi tangki masing-masing dulu yer


alhamdulillah tahun ni perjalanan kitorang smooth aje..
langsung tak kena jem..
balik johor..pusing balik pahang raya ke-5,
ahad balik kl semula..
cun je jalan.. kereta memang banyak tapi ok..tak sesak..
alhamdulillah..


sorang tunjuk gigi, sorang tunjuk mata..huh..




bapak mertua ciknaa memang suka bela binatang..
so, kat rumah memang ada ayam, kucing, burung paling banyak!
penuh kat luar & dalam rumah dengan sangkar burung..
jadi rania la paling suka..
pagi-pagi bangun tidur dah sibuk nak keluar rumah..
nengok ayam kat reban.. ciknaa tak bawak turun masa ni ujan..
tengok ayam dari beranda rumah aje lah..
kemain mulut dia 'etetetetetete' membebel sambil nengok ayam tu..
suka sungguh dia..kesian kan budak KL tak pernah jumpa ayam..




si abang ni kalau balik kampung sibuk dengan motor jelah..
memang abis pakcik makcik dia dibulinya..
tarik tangan orang pastu pegi kat motor..
ajak naik motor jengjalan..
tu memang peel dia tiap kali balik kampung..
nasib la sapa-sapa yang kena tarik tu..
tak bawak siap mengamuk budak ni..
tengok la..ni pagi raya.. sibuk paksa pakcik dia..
dapat la pegi beraya umah bakal makcik baru..
bawak balik duit raya lagi uolsss..hahaha..


tapi kat kampung memang agak penat dengan rania..
dia sibuk nak turun tangga..
mana la ada safety gate kan..
jawabnya ciknaa 100 kali la dok kejor dia..
dari turun tangga..
harapnya tahun depan lega la..
sebab 2 beradik dah boleh jalan sendiri..
mama suka.. oh! tak sabar nak raya kat pahang tahun depan..
over kan..raya tahun ni pun tak abis lagi.. ngeee :)



8 comments:

  1. haaaaa... bestnya dua beradik tu duk dlm keta.. nak gak baring sebelah2.. aisya n aeera jgn harap.. huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kejap aje ni moon.. time masing2 nak susu.. lepas tu sorang ke depan sorang ke bawah dah..

      Delete
  2. sama la ngn lin cikna.. raya johor, turn husband...

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe lin, next raya belah kite plak..hoyeh.. hihi

      Delete
  3. mmg senang nak tunggu dia berjalan nanti ciknaa....kalau jenis yang melasak..x terkejor la pulak nanti..heheh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak.. hahaha.. tapi makin besar insyaAllah dia makin cerdik ain..harap camtu la yer..

      Delete
  4. amboi ciknaa dah fikir tahun depan punya raya haha
    abam n adik sama comel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..over kan? semangat nak raya kampung sendiri.. :P

      Delete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016