Tuesday, August 19, 2014

afiq : bibir dah ok



ni cerita bibir dia berdarah teruk semalam..
petang tu balik keje, mandikan dia..
bagi lembab sikit bibir dia senang nak sapu ubat kan..
ciknaa beli vaseline paling kecik tu..
harga tak sampai RM5 pun..
sapu kat bibir dia.. elok pulak tak menjerit..
tak pedih macam letak ubat klinik bagi tu..
lepas 10 minit ciknaa tengok bahagian yg kering tu dah hilang..
nampak lembab gitu..
hati makpak makin lega..
sejam lepas tu dia mintak nak nasi ayam..
biasalah budak ni hari-hari pun nasi ayam je dia nak..
so papa suapkan dia makan..
hasilnya dia boleh telan semangkuk tu..
wow! suka nya.. dengan izin Allah Vaseline tu mampu pulihkan sakit bibir afiq..


ehsan google


ciknaa bagi sekerap yang boleh la..
nampak kering je sapu..dia ok pulak..
tak marah pun macam sebelum ni..
pagi tadi dah letak dalam beg dia..
pesan jugak kat ticer sapu..sebab taknak berdarah lagi..
ticer memang ada cakap dia selalu kopek bibir dia tu..


2 jam selepas sapu vaseline


alhamdulillah...
terima kasih pada yang mendoakan afiq semalam yer..
tQ jgak pada yg share pakai vaseline tu..
memang elok rupanya.. 1st time beli..
harapnya tak jadi lagi camni..
mood: lega, syukur..


p/s: kalau pasal anak, walau kena gigit nyamuk sikit pun, hati maknya pasti gundah gulana.. bak dicucuk sembilu tajam...wah kemain ayat OVER giler..hahaha.. next entry, resepi mee kari.. mauk? hehe.

9 comments:

  1. takut tgk pic bibir bedarah tu...terbayang2 nak makan or minum susu pedih...alhamdulillah dah okey....kene rajin sapu vaselin tu kan....lagi2 kalo musim panas....

    ReplyDelete
  2. nasib baik tak melarat kan cikna. hati seorg mak ni mmg risau kalu anak2 sakit.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah. Wajah pun ceria lepas 2 jam sapu Vaseline. Moga terus serasi la kan Ciknaa.

    ReplyDelete
  4. ehh terus elok hah bibir afiq..berkesan betol vaselin ni

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah...

    Nk resepi mee kari... :)

    ReplyDelete
  6. Salam perkenalan Cik Naa...:) Alhamdulillah bibir anak tu dah ok...Faham sangat perasaan seorang ibu bila anaknya sakit...kasih ibu membawa ke syurga kata orang kannn.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulilah...cepat sembuh dengan vaselin...bagus...kena selalu ada dlm hand beg pi mana2 lepas ni...

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016