Thursday, July 24, 2014

dugaan ramadhan


ni la penyebabnya seminggu blog ni sunyi sepi..
ciknaa tak sihat.. demam..sakit urat.. tonsil membengkak..
batuk jangan cerita.. selera makan 100% hilang..
sudahnya gastrik datang.. hari-hari tak boleh nak makan..
hari-hari jugak la mabuk muntah-muntah..
sampai doc bagi MC 5 hari bersambung-sambung..
total 7 hari genap ciknaa tak keje.. duduk tidur je kat rumah..
double RM memang papa dorang hantar pegi nursery..
ciknaa memang lembik abis.. dalam kepala dah pikir denggi..
ramai sangat kena denggi sekarang..nauzubillah..
pegi check, doc gigih suruh test UPT.. negatif..
so, untuk mengelak ciknaa dehyrated teruk sebab tak makan langsung,
doctor masuk air sebotol.. alhamdulullah lega sikit lepas tu..
dah kurang muntah.. boleh la makan sikit-sikit..


 bayangkan la masa keadaan demam ni ciknaa memang lembik sangat..
nak berdiri pun tak larat..apetah lagi nak dukung rania..
rasa tak larat sangat-sangat..nasib mak & adik ciknaa ada datang kl..
tolong tengokkan anak-anak..
tolong buat keje rumah..memang flat terus!


dalam demam tu ciknaa gigih jugak keluar teman asben belikan baju raya anak-anak..
dapat memang dapat.. tapi akhirnya muntah kat pasaraya!
selambak ko..muntah pulak tepi peti eskrim nestle tu haa..
pergh! taknak ingat lagi..lembik rasa time tu..
esok balik keje dah gerak balik kampung belah asben..
malam ni barang-barang akan dipack.. tengok la yang mana larat..
sisa demam memang ada lagi ni..



p/s:  kalau kata mood raya orang berkobar-kobar, mood ciknaa atas katil je kot.. serius tiap masa rasa nak rehat je..lemah sangat..  :(

4 comments:

  1. get well soon ciknaa...harap2..time raya nanti ciknaa dah sihat sepenuhnya....

    ReplyDelete
  2. alaa xbest nye cmni...moga cpt sembuh

    ReplyDelete
  3. Ciknaa....dugaan betul nak dekat raya ni...julia doakan semoga ciknaa kuat dan segera sembuh...nak beraya ngan ciknaa nanti :)

    ReplyDelete
  4. cikna sabar jelaa... mmg teruk kalu demam gini. akak kena masa awal puasa ritu.
    Insyallah berganda pahala utk org sakit ni, tambah2 bln puasa.

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016