Monday, June 16, 2014

weekend yang huru hara



haihhhh..
mengeluh? idak la.. ni anugerah..
anak rapat memang kena banyak sabar..
hanya yang mengalami cam ciknaa je tau..
seminggu papa bebudak ni takde kan..
jadi weekend lepas ciknaa hadap sorang jela..
ya Allah memang rasa nak terbalik rumah oii..
afiq tak habis-habis punggah mainan..
rania yang asik merengek aje lepas baik demam ni..
semua benda nak kena buat sorang..




mana nak basuh, jemur kain.. tengahari jugak dapat menjemur..
lepas itu budak tidur.. fuhh..nasib tak naik taik lalat baju..
dah tu berkejar nak masak pulak..
memang tak sempat tunggu dorang tidur..
ciknaa main tinggal je dorang main kat depan tv..
kejap-kejap berlari ke depan..sebab rania dah melalak..
afiq ketuk kepala dia dengan buku..
pastu tolak walker adik dia sampai ke dalam bilik..
serius.. memang agak stress jugak la..
ciknaa ni bukan jenis penyabar sangat oii..
ada masa memang akan naik jugak tangan kat afiq..
kesian memang kesian..tapi ntahlah.. huhu.



tak masuk lagi bab memberak..
2 beradik ni memang kerap berak..
sehari 2 kali membuang.. afiq plak sekarang kalau berak dia akan cakap yakk..
kalau ciknaa lambat dia akan bukak pempes tu..
semalam ciknaa tengah buai rania nak tido..
dia cakap yakk ciknaa buat tak tau je sebab baru je lepas berak..
sekali dia dah campak pempes yang ada isi tu ke dinding..
ARRRGGGGGGHHHHH....
terus tinggal je rania sorang-sorang dalam buai..
pegi bilik air.. adehhhh...


nak mandi? jangan harap la dapat mandi berlulur bagai..
mandi secepat yang boleh.. up sikit aa dari kerbau tu..
dan la bersabun..tapi takde la nak berlama-lama..
sebab kejar masa.. macam biasa la..
kalau tinggal lama sangat nanti kes pembulian berlaku lagi..
kemas rumah? hah.. patploh kali menyapu sehari ko!
afiq memang dengki sangat kalau lantai bersih..
ada aje akal dia..lenyekkan biskut.. tumpahkan air..
tak cukup tu dia tuang susu dia kat rambut adik nya..
ko rase? tak kembang rambut mak nye ni? memamg singa jadian la..
perghhhh..




nak rehat? betul-betul malam hari je..
siang memang tak dapat langsung..
sebab budak-budak ni tidur tak lama..
pastu taknak tidur berjemaah plak tu..
tidur bergilir-gilir..
ada masa ciknaa ni sampai terlelap 2 minit..
tahap  mengantuk sesangat..
malam lepas maghrib rania dah tidur..
afiq akan tidur dalam pukul 9-10 malam..
lepas tu baru ciknaa rasa betapa sakit dan lenguhnya 1 badan..
ya Allah.. Dia nak bagi pahala agaknya..
bila pikir balik macam tak caya dah lalui mende ni sorang-sorang..
bila dapat tidur, nikmat dunia yang tak dapat diungkapkan..


p/s: malam ni papa RM dah balik..tapi esok kursus plak kat kuantan 2 hari! argggghhhh.. sabo..sabo..

13 comments:

  1. Sabo ciknaa sabo. Sebut lempar ke dinding tu buat kita bayangkan yg dalam facebook tu je. Hehe. Kite arissa sorg pn dh terjerit2. Mcm anak 10 org. =p

    ReplyDelete
  2. adoi abg Afiq...kes buli mama la ni ye?akk baru rase cane ank rapat2 ni...mmg tkleh tinggal lelame dua bradik.nnt ade je dia buat....pantang adik nangis dia dulu terpa sua puting...aptb

    ReplyDelete
  3. huhu..bakal ku lalui nanti....sabo cikna sabo...huhu

    ReplyDelete
  4. haaaaa.. ciknaa,, kira ok lah if malam diorang tido lena... ni tido tetiba je dah rasa muka kena lempang.. buka mata je tengok Aeera dah senyum2 ajak main... hapekahhhh...

    ReplyDelete
  5. time part campak pampers ke dinding tu kelakar..hehe..ain dpt rasakan mcm mane ciknaa rasa..sebab kite lebih kurang sama je......mandi pun mmg kena mandi koboi...raees pulak maknye nak membuang pun dia sibuk ikut sekali nk masuk toilet....adoiii...bila x bagi masuk dia punya la menangis...terus maknya terbantut nk buang...haiiiiiiiiiiiiiiiiiiih..

    ReplyDelete
  6. aiyarkkkk.... dasyat jugak nih hehe.. banyak2 sabar ciknaa! tp kalau terpaksa mengaum sekali sekala tu takleh buat ape la kan huhu. kdg2 kesabaran mmg bleh hilang. byk2 istighfar klu rs nk mrh sgt2.

    ReplyDelete
  7. sabo la yer... gitu la kekdahnyer da jadi mak-mak ni ;)

    ReplyDelete
  8. tu yg terfikir fkir nak bagi faiq adik ni hehehe
    agak agak makin kering x ibu nye hehehe
    tp seronok tgk dorang aktif... dari dorg senyap sunyi pasif :)
    sabo cik naa :)

    ReplyDelete
  9. faham2...anak sorang pun sama la ciknaa oiiii

    ReplyDelete
  10. Cikna..biasa ar tuh..
    Jadi tarzan bila jadi mak ni dah biasa dah kan..hahaha..bawak bertenang ye

    ReplyDelete
  11. cikna, akak dulu camtu laa masa yaya & rayyan sebaya rania & afiq. mmg xterkawal. mcm hantu mak limah.
    bila dah besar skit baru ok. skit je pon. yaya dah besar, dah boleh balas balik kalu abg dia usik . hahaha..
    sabar yer cikna.

    ReplyDelete
  12. fuhh... nk kne hadap jgk nnt klu dh blk srwk..smoga ku tabah... sabo mmg xsabo..huhu

    ReplyDelete
  13. Kesian, tp nak gelak baca. Kadangkan, za terfikir. Cuba laki kita yang ada kat tempat kita. Hihi..

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016