Thursday, June 12, 2014

Demam + Muntah kuning



sejak injection 6 bulan aritu rania kerap demam..
tiap-tiap bulan demam.. sedihnya la..
selasa lepas demam lagi.. semalam panas yang amat..
ciknaa EL walaupun mak ada kat rumah jaga dia..
susu pun tak cukup dah.. EL jela..
dia pun taknak makan langsung..24 jam menyusu je..
petang semalam dia berak banyak.. cirit kot..
macam baby tu.. sebab perut kosong..
abis sampai tilam semua kotor.. 
ciknaa mandikan dia sambil selawat..
Niat dalam hati..sejukkan la badan dia ya Allah..
Alhamdulillah..malam tadi panas dah kurang..
tapi muntah pulak.. pagi tadi muntah kuning!
ciknaa dah blur..nak nangis..
mak cakap normal camni..sebab dia tak makan..
so, dia bagi minum susu.. ciknaa dengan berat hati pegi keje..
sampai ofis mak wassap rania dah nak main..
lega sikit.. sekarang maybe tengah siapkan bubur nasi dia..
harap sangat dia dah ada selera nak makan..
esok nenek RM dah nak balik kampung..
papa pulak OT ke gemas sampai selasa depan..
weekend ni ciknaa 3 beranak je kat rumah..
sangat berharap double RM sihat.. sebab ciknaa memang down kalau dorang sakit..
nak-nak lagi takde sape-sape kat rumah..



p/s: mood memang kelaut.. tulis entry pun sambil bergenang air mata..

12 comments:

  1. sbr ye sis.kalo anak kecik skt mmg kite susah hati...semoga anak2 sis cpt sihat...

    ReplyDelete
  2. kalau anak kecik kita demam memang gelisah je kita... panik... harap rania cepat sembuh cam biasa..

    ReplyDelete
  3. sabar yeh ciknaa..dugaan semua nie...ain pn kalau kat tmpt ciknaa xtau nak buat cmne lagi...semoga raynia cepat sihat n ceria selalu...

    ReplyDelete
  4. saba ye ciknaa..moga rania cepat sembuh. mama pun kena kuat ye.

    ReplyDelete
  5. Cepat sihat ye rania..
    Kesian mama kamu..
    Sis bawak g hkl la better..
    Akk risau plak takut dehidrate

    ReplyDelete
  6. biasa la cikna... amik vaksin ada risikonya.. tak amik pun ada risikonya.. mungkin rania tak berapa sesuai dengan vaksin kot. lin bab vaksin ni, memang cerewet.
    hope rania speedy recover... cian dia...

    ReplyDelete
  7. cikna sabar yer. Insyaallah rania ok. afiq takde bole tumpu kt adik je.

    ReplyDelete
  8. Sedihnya. Sabar ye ciknaa. RM kuat, insyaAllah sihat je tu.

    ReplyDelete
  9. Ciknaa....hugsssss....julia faham perasaan ciknaa...anak2 sakit lg kita rasa sakit...Allah sembuhkanlah rania ya Allah...sembuhkanlah anak2 gojes semua...aminnnnnnnnn

    ReplyDelete
  10. moga rania cepat sembuh macam biasa. ciknaa kuatkan semangat ye :)

    ReplyDelete
  11. semoga rania cepat sembuh ye..& terus kuat semangat

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016