Wednesday, May 7, 2014

sesudah lama tak demam



abang afiq demam.. dah  5 hari.. start khamis lepas.. isnin baru ni ciknaa singgah nursery kejap nak bagi something untuk ticer..tengok dia terbaring lemah sangat kat kelas..
MasyaAllah hati jadi tak tenang..dia tak pernah camni..demam pun aktif.. lepas setelkan cucuk adik rania kat klinik, ciknaa ambik dia bawak balik..terus bawak check darah.. Alhamdulillah, denggi takde.. tapi result untuk demam virus belum keluar lagi..rasa nya takde kot, GMC takde call pun.. tapi doc ada cakap dia suspect rotavirus..kalau lepas bagi makan ubat still berak-berak, terus bawak hospital.. tapi balik rumah dia dah ok.. fuh lega disitu..


demam, still ada..tapi tak teruk sangat.. makan? 3 hari taknak makan langsung.. susu pun kurang.. ciknaa bagi air masak, air sirap, air oren je.. doc cakap bagi je jangan sampai dehydrate. memang dia dah dehydrate pun..petang tu 5jam pempes dia kering..langsung tak kencing.. ya Allah susah nya hati ciknaa.. afiq, dah lama tak demam teruk camni.. walaupun ciknaa dah biasa dia demam dulu-dulu, tetap jugak ku jadi panik.. dalam kepala pikir kalau warded cane, sape nak jaga rania..dah la menyusu badan.. pikir tu, pikir ni..sampai kan susu rania drop kaw-kaw.. :'(


tapi harini afiq dah pegi skul lepas 2 hari ciknaa EL jaga dia kat rumah.. harap sangat dia ok.. dia makan dengan ticer, dia minum susu, makan cam biasa.. ya Allah risaunya.. eh, tu jela kot nak meluah perasaan.. rasa macam kuat depan anak-anak, depan suami..tapi tak kuat mana pun.. memendam je lebih..ciknaa luah kat sini jela..akan datang boleh baca balik.. huhu.. ok bai~


p/s: please doakan afiq sihat yer..ciknaa pun doakan untuk anak-anak mommies jugak..sebab ramai sungguh yg tak sihat sekarang ni.. harap takde yang teruk-teruk sangat.. sesekali Allah nak uji, kita terima dengan hati terbuka..

7 comments:

  1. Afiq... cepat sehat sayang..
    Ok jugak ciknaa hantar pegi skool. kadang anak2 ni dengan kawan2 dia nak makan. makan ramai2 kan.. tapi kalau dia x nak makan jugak ciknaa bawak la dia ke kedai ke, 7E ke. suruh dia pilih ape dia nak makan.

    Mcm wa kat sepital haritu masa kael rotavirus, bwk dia turun pegi 7E. dia pilih lah jajan dia. Jajan pun jajan la... janji masuk sikit makanan... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tula..tapi selalu dia kat skul pun memang tak makan sangat wa.. ticer je sesekali datang suapkan..ikut dia, bape sangat la nasi yg masuk..bawak pegi 7E? wow.. idea menarik ni.. tQ tau wawa..

      Delete
  2. adoiii plg risau klu anak tak sihat kan..hari tu aish hfmd dia xnak makan n minum, vitagen je dia nak..tibai je la vitagen 2-3 botol sehari asalkan dia x dehydrate, pastu kasi sumi, kasi je la apa dia nak makan asalkan x dehydrate, klu dehydrate risau sgt, kena cucuk masuk air bagai ni..huuuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lagi parah rin.. afiq air sirap & oren jela dia minum..kang bagi milo berak2 plak lagi..mmg susah hati kalau anak tak sihat..

      Delete
  3. Semoga Afiq cepat sihat. Kite kalau anak tak sihat memang kita sendiri join tak sihat sekali. Huuu.

    ReplyDelete
  4. SB pun baru je baik dr slemo..nasib x demam..tp bisa buat mama eh tak tido sbb dia resah idung tersumbat x bleh nak tido..uwaaa!!!

    ReplyDelete
  5. cikna kuat ok... biasa laa kalu anak2 tak sihat. hati mama pun gundah gulana...

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016