Monday, May 19, 2014

breastfeed :alasan tolak program office ke langkawi

tiap-tiap tahun uia ni ada program lebih kurang macam ibadah camp tu.. tapi program akan dibuat diluar..ciknaa pernah join sekali aje tu pun masa bujang..lepas kawen tak join dah lekat ke afiq, pastu rania..& tahun ni..sekali lagi ciknaa terpaksa tarik diri dalam program tu.. waimah pegi langkawi! memang tak rasa terkilan langsung sebab memikirkan hal anak-anak..terutama nya adik rania yang menyusu tu.. surat pun dah buat.. sedih gak tapi takpe lah.. berkorban demi sang anak..gittew.. hehe.

ni la sebab nya ciknaa tak pergi.. nyawa ni lagi penting..


program tu sebenarnya wajib ok wajib.. tak boleh tak pergi..tapi kalau ada alasan kukuh management boleh terima.. & breastfeed adalah alasan yang diterima.. tapi tahun ni ketat sikit..kalau tak pegi, tetap akan kena pegi jugak program tu..dorang akan buat dalam uia aje.. takpe, dekat.. kalau terpaksa ciknaa hangkut je rania sekali.. huhu..



ni penyebab utama dalam surat untuk bos :)


lihat lah..ini lah chenta hati ku wahai donia.. muehehe..


ada jugak orang tak faham.. dia cakap itu alasan je.. tula sape suruh tak ajar botol..ajar susu tepung aje, senang nak tinggal.. ni ape pun tak boleh.. huh! sedap kan ayat dorang.. lantak la nak kata ape..iolss tak kisah..sekali ciknaa dah berniat nak menyusukan rania takkan ada sorang pun boleh mematahkan semangatku kecuali atas izin Allah..


p/s: kalau tak sebab bf pun ciknaa tetap tak pergi.. 3hari nak tinggal budak ni ngan papa? rasa memang sangat-sangat tak yakin..kikiki..ok bai~ :)

11 comments:

  1. Abaikan la dgn yg dok sedap kata tu. Sekeh jek. Eh? Heee.

    ReplyDelete
  2. kalau ain pn x yakin tinggalkan anak2 ngn papanya..haih...ntah mcm mane ghopenye...hahaha...

    ReplyDelete
  3. so cute dua beradik ni! mmg ada muka ciknaa dua2 hehe.. alahai ada gak yg cakap sesedap mulut ye. bo layan jeeee

    ReplyDelete
  4. Setuju sis..akk pun camtu jgk..mmg konfem xpegi sbb faktor pengasuh tu la..

    ReplyDelete
  5. jgn kate 3 ari cikna..sehari pon dah pikir mcm2 kalo tggl ngan ayahnye..hehe

    ReplyDelete
  6. rasanya yg ckp mcm tu takde anak lg kot cikna.
    mmg la kita ada anak kecik tak sanggup ooi nak tinggal. seharian kat opis pun rasa mcm nak terbang balik umah waktu ptg. ni kan pulak berhari2.

    ReplyDelete
  7. owhhhh wpon depa da besar, x mampoooo nak tinggal woooo

    ReplyDelete
  8. bgus cikna... msia skrg pun makin sokong ngn bf. alsan bf xjadi masalah untuk ni... sangat bngga.

    ReplyDelete
  9. respect cik naa..sy dulu byk tak join aktiviti sebb sygkan anak hehe:-)

    ReplyDelete
  10. Ciknaa...ku kalo dgr outstation jauh2 tanpa anak ni seram dgr nak tinggal

    ReplyDelete
  11. sedap je orang tu cakap.. dah ada susu badan, kenapa nak bagi susu tepung lak kan.. meh bak duit nak beli susu tepung mintak kat orang tu ha.. :p kekeke..


    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016