Wednesday, April 23, 2014

update sikit budak rambut kembang




adik rania marissa dah lapan bulan lebih..
betul..kejap je kan? apsal la cepat sangat besar dik oii..
tak puas lagi mama nak main baby-baby..hehe.
rania dah boleh duduk sepenuhnya..tanpa sokongan..
tapi didudukan laa.. merangkak? belum.. 
ticer ajak dia duduk..lama-lama memang boleh duduk budak ni..





ok, rambut makin lebat..makin banyak, makin panjang.. dan tentu nya semakin kembang!
aduhaii..tak tau la anak ini mengikut sape.. nenek johor kot.. lain benor pesen rambutnya..
tapi takpe, mama rasa comel jugak walaupun kembang..hahahaha..





disebabkan rambutnya itu, ni penangan dari ticer..
sampai 5 pokok kelapa atas kepala tu.. hahaha..
kesian rania..balik rumah macam ape menjerit masa nak bukak getah rambut tu..




dan sememangnya makin banyak akal budak ni..
dah pandai buli abang dia balik.. mulut takde bising sangat..
dalam senyap-senyap tu dia selalu rampas apa ada kat tangan abang..
yang abang? melalak jela dia tau.. rampas balik tak reti..hahaha..




ok lah tu aje cerita adik..mama pun dah lupe..
oh! aha..8 bulan pempes still saiz S lagi.. memang menurun abang nya..
takpe, jimat kan sayang.. ngeee..


p/s: raya ke 6 kali ni genap setahun umur budak rambut kembang.. tak sabar nak tengok dia pakai baju kurung! euwwww :)

10 comments:

  1. kembang rambut rania...lebat lak tu ek rambut dy...pakai pampers size S lg ek..raynia pakai S sebulan je..lpas tu masuk 4 bulan dah kene pakai M..ni pun pakai M da nampak cam sendat..erkk..

    ReplyDelete
  2. kembang2 pon comel ye rania..apedehal :)

    ReplyDelete
  3. takpe cikna, bila rambut rania dah panjang dah ok tak kembang lagi mcm yaya dulu2..

    ReplyDelete
  4. he3 mujur la abang long x cepuk balik bler mainan kena rampas... pandai abang long... tp ranis mmg comey abes dgn rambur kembang tu...

    ReplyDelete
  5. dah besar muka sama mcam abang dia mcm kembar pulak

    ReplyDelete
  6. omel la si rambut kembang tu... kis sikit.. muahhsss...

    ReplyDelete
  7. hahah..sampai boleh pacak 5 pokok kelapa ye??memang lebat la rambut dia..untung le..tak yah nak minyak2 bagai..ekekek

    ReplyDelete
  8. Abg??ape adik buli melalak ni....aduyai abg..hehehe...owh..besnye ciknaa raye hrp2 dh jln.tgk dia kedek3 jln dgn baju kurung kn

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016