Friday, March 28, 2014

Kalaulah Mama Dah Tiada...

Assalamualaikum.. Salam Jumaat..


dua tiga hari ni ntah kenapa hati ciknaa tak tenteram.. memikirkan sesuatu.. sesuatu yang pasti tapi tiada siapa yang tahu bila.. MATI.. itu lah yang bermain dalam kepala ciknaa.. Ya Allah, aku bersyukur..Mungkin Ini hidayah dariMU? Mengingatkan ku hidup ini hanya lah pinjaman.. suami, anak-anak, keluarga, kehidupan adalah pinjaman sementara.. 


Dan disebabkan itu, Ciknaa banyak memikirkan hal anak-anak.. Andaikata Allah mencabut nyawa Ciknaa sekarang, macamana lah Rania.. stok susu cuma bertahan 2-3 hari sahaja.. Macamana dia malam-malam? selalu mengempeng, tido pun mesti nak himpit mak dia ni.. Allah..Afiq? Sape nak jaga dia? Sape yang sanggup dengan 'aktif' terlebih dia tu..  Sape la yang rajin nak melayan dia..ajar abc, nyanyi lagu, bergurau dengan dia? Allah.. sebaknya memikirkan semua ni..


Suami? Sape la yang akan jaga makan pakai dia? Hm.. mungkin ada pengganti ciknaa..sebagai isteri dia..Itu ciknaa tak kisah. memang sape-sape boleh jadi pengganti ciknaa sebagai isteri.tapi bukan pengganti sebagai ibu..takkan mungkin ibu tiri akan sama dengan ibu kandung..yang rasa kasih sayang anak-anak dari dalam rahim lagi.. tak mungkin sama.. Tak mungkin!







Harta dunia akhirat yang ciknaa ada.. Razin Mikhaill & Rania Marissa.. andaikata blog ni masih kekal sampai kamu besar, & anak-anak mama boleh membaca nya, ketahuilah mama sayang kamu lebih dari Nyawa mama sendiri.. Mama sanggup gadaikan Nyawa mama untuk keselamatan kamu berdua.. Hanya doa yang mama mahu dari anak-anak mama.. 


lot of love
-mamaRM-

15 comments:

  1. sedihnye baca entry ciknaa....:(
    xtau nk ckp ape...sbb ape ciknaa ckp tu sama je macam ain...huhmmm...

    ReplyDelete
  2. pernah nak buat entry cenggini. tapi tak sanggup. delete dan sign out pi nangis laju2 kat toilet. doa banyak2 dipanjangkan usia kami dan keluar.. huhuhuhu :')

    ReplyDelete
  3. cikna.. jgn la buat cerita sedih di hari jumaat ni... huwaaa... T__T

    tp mmg betul cikna... anak kandung dengan anak tiri tak kan sama... never!!!~!
    kalau lin mati, biar la mak lin yang jaga. bukan ibu tiri dorang... sbb kasih mak kat cucu lebih berbanding mak tiri.

    ReplyDelete
  4. ciknaaaa...awat entry sedih ni...nangisss....huhuhu

    ReplyDelete
  5. Semoga yg yerbaik utk anak2 kita jika kita da tiada...

    ReplyDelete
  6. rasanya semua orang rasa apa y ciknaa rasa..saya pernah menangis sambil berbaring melihat anak y juga baring sambil bermain..& anak saya terkejut tengok saya nangis..sedih2

    ReplyDelete
  7. ajal maut allah dah tetapkan.
    kita kena bersedia bila2 masa

    ReplyDelete
  8. CikNaa buat kakak rasa terharu pulak. Sebagai ibu memang kita selalu fikir macam itu kan. Namun doa kita kalau boleh biarlah anak-anak membesar dan kita diberi peluang melihat semua itu sehingga mereka punya keluarga. Itu impian semua ibu-bapa...

    ReplyDelete
  9. CikNaa.. Kita sedih baca~! :'(

    Semoga Allah panjangkan usia kita sehingga anak-anak kita boleh berdiri atas kaki sendiri CikNaa. Aamiin.

    ReplyDelete
  10. Alahaii ciknaa..sedih kite tauuuuuu...

    ReplyDelete
  11. ciknaa....jgn la wat iols sebak jugakss..sobss..

    HUGS!!

    ReplyDelete
  12. Sedih akk baca..tq jgk entry ni bt akk jgk ingat mati..semoga Allah pnjgkan usia kita

    ReplyDelete
  13. sedey plak baca entry cikna kali ni..dah la mood ngah sedey..bertambah2 sedih.. mengingati mati tu satu perkara yang pasti..Semoga Allah panjangkan usia kita semua..

    ReplyDelete
  14. sama la ciknaa kita pun klu dok sorang2 mula la otak nie terdetik2 macam tue pastu pikir nasib anak2 macam mana...hwuaaaaa....

    ReplyDelete
  15. ciknaa.......Allahuakbar.semua ibu bila fkr soal kematian.ank yg utama dfkrkn.siapa yg akn jg.moga2 Allah panjangkn umur ciknaa dan ibu2 sekalian

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016