GOOGLE Adsense

Tuesday, July 30, 2013

minggu terakhir sebelum raya






minggu depan dah raya dah kita kan..
so minggu ngelas ni la yang ada untuk setelkan mane yang patut..
iolss baru je balik dari kampung suami kat johor..
weekend lepas jugak la semua benda nak dibeli..
afiq tinggal je dengan nenek dia..
tak mampu dah nak bawak dia.. selamat tinggal la kamu kat rumah.. hihi.
baju melayu suami, jubah yang tak bape nak jubah ciknaa punya, barang-barang bersalin setel dah..
tambah sikit lagi baju tambahan untuk afiq.. atok kasi duwet beli baju la katekan :P
harus la soping lagi.. baju adik baby pun terbeli jugak.. huhu.



balik ayer hitam sibuk pulak memborong kerepek bagai..
beli untuk mak kat pahang & ticer afiq yang 3 orang tu..
harus lah terus terjah kat kilang kerepek..
setakat beli kat tepi jalan, harga lebih kurang sama je kat kl ni..
3/10 hengget tu..
alhamdulillah borong banyak dapat murah...setel!
singgah kejap kedai karpet oii..
teringin sangat nak kapet bulu-bulu tebal tu..
murah giler dah dapat.. 70 ringgit untuk saiz lebih kurang katil single tu..
tapi suami tak berkenan pulak.. afiq suka makan biskut depan tibi katenye..
larat ke nak vacuum hari-hari? beul jugak.. so amik aje tikar buluh..
saiz 9 kali 8 cuma 30 hengget! jimat-jimat..
so, nampak la berseri sikit rumah sewaku yang comel tu ;)



ciknaa order 2 jenis biskut je tahun ni..
coklat cip dengan semperit badam..tempeyek maria..
semalam, makcik suami ajak buat biskut.dapat la sebalang biskut kelapa dia bagi..
pastu sekilo dia bagi tempeyek buat sendiri..
yang lain tu mak kat kampung beli & buat..
tu pun tak banyak..ntahla tahun ni biasa-biasa je..
pengalaman lepas-lepas kuih raya berkulat gitu je takde orang makan..
lagi pulak tahun ni ciknaa bersalin lepas raya..
so, jangan buat stok banyak kat umah, takut keimanan ku nipis hadap biskut tu semua..







 ni cara ciknaa tepek nota hutang.. hoho..
tiap kali buat hutang, tulis siap-siap letak cenggini..
bila gaji, takde la terlupa nak bayar hutang orang kan..
selalunya bajet tak lari mane sebab bila banyak sangat hutang, mesti ganggu keje..
minggu ni insyaallah nota ni dah boleh buang :)



p/s: makcik suami dah 'rasa' perut ciknaa.. dia cakap baby banyak ruang lagi..jauh lagi nak sampai laluan keluar nya.. sempat sangat nak raya.. yeay! daku gumbira walaupun tinggal 21 hari je lagi.. hehe :)

18 comments:

  1. klu tau boleh kirim kat ciknaa kerepek ubi pedas yang basah tu..nak yang kaler merah pedas berapi..ade tak ciknaa? hahahah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerepek ubi pedas? owh! ada-ada.. tapi tidak la daku membeli nye.. huhu.

      Delete
  2. waaa...
    balik ayer hitam memborong kerepek
    ekin order je ngan mmber opis
    die org ayer hitam
    huhuhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah la ekin..
      dah alang2 balik minggu lepas kan..
      borong jela kat kilang :)

      Delete
  3. amboi...banyak mama Afiq memborong kerepek ye...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerepek saje kak oi..
      biskut kite makan je orang punye :P

      Delete
  4. wahhhh list kertas kuning kat keyboard tu, mmg unik he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..
      ini pun tiru akak sbelah. hihi..

      Delete
  5. Hagak2 air hitam tu bkk lg tak kedai kepek satu hari sebelum raye...?? Tak membeli ape pon lg nih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh bukaaaaakkkkkk!
      dah ujung-ujung lg ramai at oi..
      tapi jem kaw-kaw la dari tol tu..

      Delete
  6. ciknaa.. sy yg duk jb ni pun kirim abg beli kepek kat banting.. hahaha.. kebetulan dia ada pegi kedai kepek kat banting tu, kirim sajo.. kalo pegi sendiri mmg nipis la poket.. sume nak diborong.. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ciknaa.. sms sy no. hp.. ni no sy, O12-7275531..

      Delete
    2. banting & kuala selangor pun banyak kan? ni pun dah makin nipis poket nye.. hihi.. orait! noted..

      Delete
  7. uihh boleh tahan sakan jugak ni, rin je blum nak sakan lagi, minggu ni baru nak gi beli segala baju raya..huuu

    ReplyDelete
  8. hani xbuat biskut lagi..bahan xbeli..xrajin la..hihi..

    ReplyDelete
  9. wah.. direct ke kilang.. kta p sana tetap beli kt kedai 3 10 hinggit.. konon kat ayer hitam sangat kata ny.. hahahaha... part bayar hutang, sama lah kita. siap tampal. kah3. takut lupa hoi nak bayar duit orang. isk. isk. isk.

    ReplyDelete
  10. amboi cikna kerlasss raya..daku nie xhbs2 lagi soping bju stress btul bwk ank nie macam2 hal,leh dibantai melalak satu soping mall..grrrr

    mgu nie sambung lagi soping,ada spe2 xnk tlg jg ank dara ai tu smntra ai soping,cikna nk tlg jg x?kihkihkih

    ReplyDelete
  11. minggu ni semua sbuk dgn kuih raya...muahahaha

    ReplyDelete

nasi lemak ikan kerisi,
nanti singgah komen la lagi (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016