GOOGLE Adsense

Monday, March 11, 2013

eeee...yarkkkk...




anak teruna ciknaa tengah berusaha keras mengeluarkan sisa kumbahan..
gambar diatas buat pertama kalinya sepanjang 10bulan, dia mengalami sembelit..
ambik ko, anak sembelit pun nak kecoh kaa? anak ai, sokati ai larhh.. hehe.
lepas sembelit, 3 kali pulak dia cherry berry.. 
sebabnye taknak makan sepanjang hari semalam..tak sedap ke mama masak afiq oii?
tapi ciknaa perasan dia suke makan berkawan.. kat nursery kan makan ngan kawan-kawan..
jadi semangkuk tu cepat je abis..eh, sebijik masa ciknaa ngandung ke dia dulu..
makan sorang mesti tak lalu.. makan berjemaah, berpinggan uolsss..
salah ibu ngandung ke ek? huhu..




p/s: afiq dah pandai tidur siang tak berputing kosong hasil ajaran ticer kat skul.. tinggal usaha mama memisahkan dia dimalam hari..

11 comments:

  1. Sianya sembelit. Hana pernah tgk anak makcik sembelit, sampai nangis2 nak poo poo.

    ReplyDelete
  2. kesian kan kalau anak sembelit. tapi dalam proses nak membesar memang akan kena kot. eh, napa sofa nampak macam kecik je cikNaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. sofa ni mmg sofa bebudak yana..
      nenek afiq belikan utk adik2 ciknaa dlu.
      skrg dh besor, jadi hak afiq laa.. :)

      Delete
  3. ce try bg mkn pisang.. alya alhamdulillah belom penah lg..cuma kalau time dia tbe2 2 hari tak poo..ssh ati la..trus sumbat pisang..haha

    ReplyDelete
  4. sebijik sama muka ngan saif bila sembelit, merah2 mata meneran.haha..kesian tengok. padan muka jugak sape suh taknak makan buah n minum ar masak, kan da sembelit.hari ni tak bagi bekal nasi. bagi bekal oat je supaya tak sembelit. biasa kalau bagi oat comfirm lancar.

    ReplyDelete
  5. alooo ciannye...lepas ni minum air masak byk2 k & makan betik...hehe

    ReplyDelete
  6. Heheh..2-3 mnjak ni qaleef selalu kene sembelit walau mkn buah hari2..kelakar sbnrnyer tngk die meneran..tp kesian...hurrmm..

    ReplyDelete
  7. anak sy sembelit start 6 bln lepas...smpai skrg tak jupe lg cara nak atasi...dah try mcm2..huhu kesian...jgn dibiarkan, nati melarat cam anak sy.. :"masih berusaha nak caik penyelaian sembelit nih" :-(

    ReplyDelete
  8. kesiannya..hannah pun hari tu kena sembelit..bagi yogurt alhamdulillah ok die membuang..

    ReplyDelete
  9. muka filing pun sempat pandang kamera ye...hehe..lawak!

    ReplyDelete

nasi lemak ikan kerisi,
nanti singgah komen la lagi (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016