GOOGLE Adsense

Thursday, October 25, 2012

masih ada ke toyol zaman sekarang ni?




2012.. bape bulan je lagi nak masuk 2013..
rasa nya zaman sekarang memang maju sesangat dah..
teknologi berlumba-lumba nak buat mende latest..
ehh! cop-cop..hape mende merepek ni..adoii la.


sebenarnya ciknaa nak citer pasal toyol ni..
pernah jumpa tak? haha.. bukan filem toyol tu.
ni toyol betul-betul punye..
haih...!!


toyol ni ciknaa sendiri tak pernah la nampak mate kepala sendiri..
[tapi taknak pun jumpa sampai bila-bila] nauzubillah..
masa ciknaa pantang kat johor dulu, MIL dah pesan banyak kali..
duit jangan pegang banyak-banyak kat tangan..
lagi 1, sentiasa pegang kat badan [letak jela dalam bra @ underware tu]
dia tak cakap la pasal ape kan..
sampai la duit razin yang orang bagi tu hilang beberapa kali..
sekali hilang 10 ringgit.. kalau dah 6,7 kali dah bape kan?
duit anak-anak dia pun selalu jugak hilang..
dorang rajin simpan dalam tabung..duit siling memang tak hengen la mende setan tu ambik..
tapi kalo duit kertas, laju je hilang..



bila dah hilang ciknaa mengadu kat MIL..
baru la dia bukak cite.. 1st, dia sendiri sampai gaduh2 laki bini..
ko tuduh aku, aku tuduh ko.. kejam kan.. huh!
pastu orang sebelah pun same..
anak-anak hilang duit jangan cite la.. duit-duit raya abis kene kebas..
bila orang cakap toyol dorang tak bape nak percaya..
sampai la MIL terjumpa sendiri kat rumah dalam bilik tidur..
tengah malam toyol tu tak lepas keluar dari bilik..
setahu ciknaa FIL dah 'pagar' siap-siap kot..
tapi dia tak bagitau sesape.. malam tu MIL jumpa la budak kenit tu..
tergamam dia.. masing-masing pandang sesame sendiri..
lepas tu toyol tu keluar dari bilik, baru la dia boleh kejut suami..



the latest one, suami ciknaa pulak yang kene malam kelmarin..
tidur kul1 pagi, kul5 dah bangun, lesap duit sekeping 50 hengget..
toyol ni walaupun banyak mana duit kat dalam beg kite, dia akan ambik sekeping je.
mengikut arahan tuan dia la nak bape banyak malam tu..
serius, ciknaa memang hangen sesengat..dahla nak balik kampung raye..



bende ni tak hilang-hilang even ustaz dah datang tangkap & hapuskan toyol ni..
tapi bila 'tuan nye tu' balik dari umrah [konon nya buat amal jariah, tapi beli setan kat sane]toyol ni akan datang balik.. tak tau la sampai bila nak abis.. ya Allah.. bab duit razin & suami yang dah lesap tu, kami tak kan halal dunia akhirat..kat 'sane' jawab sendiri..


p/s: SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA.. pssst, ciknaa balik raye umah mak kt pahang..hehe. hoooray!

5 comments:

  1. salam kenal n salam lawatan :).. dah follow..sudilah follow saya juga k. thanx :)

    ReplyDelete
  2. zaman ni byk je toyol ni ciknaa...
    bkeliaran je cri mangsa..

    igt dlu mse umie kawin.. pkcik umie.. ustaz.. so mse umie kawin 2.. die la yg tlg jaga2 n baca2 doa tuk keliling rumah..(yela kan mse kawin cmfirm byk duit yg org bg 2).. n pkcik umie leh nmpk bnde2 sume ni... die bgtau... rmi yg mse dtg 2.. bwk toyol ni.. siap duduk ats bahu tuan die lg... pling sng nk amek duit 2...slalunye time tgh bsalaman ngn mak pengantin/bpk pengantin...time 2 la toyol 2 menyelinap masuk amek duit 2...

    ReplyDelete
  3. kami skeluarga pernah kene cik naa...lg la sekali ilang beratus-ratus. da mcm2 care cube selesaikan. namun tetap mcm tu juge. last-last semua dlm rumah amek inisiatif sendiri. bila kt umah je, duit masing-masing xbuleh letak kt dompet. kene masuk dlm poket suar, letak celah bra dan sbagai nya. baru la tak ilang. Setakat ini tu je cara ktorg. Moga dijauhkan bende mcm nie jadik kt kami sekeluarga lagi.

    ReplyDelete
  4. Pttla duit faiq pun asik lesap je. Kami pun dok gaduh laki bini. Toyol pnye keje. Ish

    ReplyDelete
  5. Tapi aty selalu pelik kenape toyol tak curik kat bank jer kan...?? Dl umah family aty pon mcm ni..selalu kene..

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016