GOOGLE Adsense

Thursday, September 13, 2012

flashcard for kids

baru balik course MIND POWER..
saje nak share bende ni untuk blogger yang ada anak cam ciknaa..
kata pakar motivasi OSMAN AFFAN, kalau ada anak yang umur lebih kurang 6bulan, agak-agak dah boleh duduk tu, boleh bagi flash card tu untuk dorang.. tapi, dengan cara tunjuk kad tu laju-laju..


secara tak sengaja, otak bayi lebih cepat ingat dengan cara sebegitu..plus, kite dah ajar dia jadi lebih cepat pikap kan?sebab dia citer, selepas anak tu 2 tahun, bila pegi pasaraya dia boleh bezakan sayur-sayuran yang ada tu..sedangkan mak pak nye sendiri dah lupe bila dorang ajar pasal sayur-sayur tu sume..wah! hebat.. lagi satu, bila ajar macam tu, dia boleh bercakap dengan lancar bila umur 2 tahun..
semangat ciknaa dengar tau..




rupa flash card tu













p/s: nak beli bumboseat & flash card ni utk razin..  bulan depan boleh ajar dah ni.. :)

6 comments:

  1. nak bumbo seat jugak!! nanti ciknaa buat review tau

    ReplyDelete
  2. wah..aritu teringat dan gigih nak buat flash card sendirik kat mikha...insyallah i'll do it one fine day.. :)

    #momycha#

    ReplyDelete
  3. aqilah umur 2 bulan su dah ajar flashcard..hehe
    su xbeli pun bumboseat tu..sbb aqilah pya progress agak cpt dia 5 bulan lbh dah pndi merangkak n duduk sendiri..
    bagi su, su nk bg aqilah bebas tanpa bg pe2 sekatan..cuma sekarang kdg2 bg dia duk dm walker..tp sekejap2 je

    ReplyDelete
  4. cukup bulan i p cari flashcard jugak la camni. hehehe

    ReplyDelete
  5. ciknaa..mekaseh sharing info menarik..aty awal2 dah beli flash card..huhu..tapi jarang2 nak melayan..ni dah jadi suri rumah dan qaleef pon dah boleh bagi tumpuan..haaa...ley ar aty muler sekarang..:)

    ReplyDelete
  6. menarik jugak nie..nak cri untuk daaliyaa la...tq for info k..

    p/s: jemput la dtg open house rmh sy ahad nie...hiihih

    ReplyDelete

nasi lemak ikan kerisi,
nanti singgah komen la lagi (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016