Wednesday, August 29, 2012

kubu pertahanan kota tinggi- mersing

kubu pertahanan



otw balik pahang dari kota tinggi ciknaa mesti lalu jalan ni..
jalan kota tinggi-mersing..


selama ni nak sangat singgah, tapi tak dapat sebab orang cakap malam-malam jangan berani sangat..
dengar jugak ada yang terbabas langgar kubu ni..
tapi mmg ada kesan retak sikit kat kubu ni ciknaa tengok..
hm..kukuh nya sampai sekarang tau..


paling pelik kubu ni betul-betul tepi jalan je.
sebab tengok benda ni besar je betul-betul tepi jalan..
hari tu balik awal sikit, pukul 3, suami ciknaa singgah jap bagi bini dia ni tengok sejarah malaya.. =)
jakun kan tak pernah tengok.. muzium takde mende nih..
tepi jalan ni je ada..
tiap kali tengok kubu ni mesti pikir, orang dulu guna ape ehh nak bina kubu sekebal ni..
hebat sungguh mereka..





p/s: masa ni razin tengah tido, bole la ciknaa keluar kereta tengok kubu ni kejap..tapi tak berani nak sentuh *_*

7 comments:

  1. kubu ni tak de pintu ker ciknaa..?? aty pon macam jakun dah ni sekarang..nak gak tau...

    ReplyDelete
  2. takde pintu aty.. suami ciknaa ckp dorang dh tutup pintu kubu ni tak bg org masuk.lgpun lame2 dh jadi rendah separuh kubu dlm tanah..

    ReplyDelete
  3. kukuh btol! agaknyer yg warna coklat dalam 1st pic tu pintu dia kot? tapi dah nampak macam tinggal half je

    ReplyDelete
  4. veesakura: haa..btl2.tula pintu dia, pintu besi. mmg tinggal half je sebab tanah dh mendap..tinggal la separuh je atas jalan..org ckp seram bl mlm tmpt ni..

    ReplyDelete
  5. Ena pun prasan kubu2 ni masa ke kota tinggi dulu. Seram je perasan bila lalu kat jalan tu kan..nak2 kalau malam2.Ena terimajin macam2 masa lalu jalan tu. Huhuhu. Takuit. Memang berani la CikNaa turun tangkap gambar

    ReplyDelete
  6. erina: kiki.. sbb nak tengok sgt tula. kubu pertama terlepas, siap ckp ngan suami, kalo abang tak benti, merajuk! heee.. terus benti kt kubu 2nd tu

    ReplyDelete
  7. agknye dlm tu ade ape ek? seram plk tgk.. hehe

    ReplyDelete

ciknaa hargai komen yu ols :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016