GOOGLE Adsense

Wednesday, May 23, 2012

check up sebulan baby razin mikhaill



semalam genap umur razin sebulan..
tapi checp up hari ni..
pagi kami 3beranak bangun arini.. hehe.
baby razin lap aje.. takmo mandikan, pagi sangat..
sejuk, kesian dia.. itu pun blur je si kecik tu..
pagi sangat dah kene paksa bangun..pukul9 dah sampai klinik..



mula-mula check ciknaa dulu..
timbang, TURUN 12KG you.. suke nyeeeee :)
check BP, HB, breast, mcm masa pregnant dulu..
alhamdulillah semua ok..
next check baby pulak.. tanggalkan semua baju, timbang..


ape ni timbang pun nak kene bogel :)


timbang kat rumah masa razin umur 10 hari..


lahir: 3.3kg
10 hari : 3.5kg
20 hari : 3.8kg
sebulan: 4kg


lepas dah siap semua, pakai baju balik..
baby razin dah mula lapar, nak susu.. 
papa dia dah sumbat susu siap2..
nurse dah siap bagi penerangan semua, masuk bilik sebelah..
cucuk kamu wahai baby..
ciknaa tak sanggup nak tengok, suruh suami pegangkan..
dia pun taknak.. sempat lagi main tolak-tolak..
abang la..sayang la..abg la.. adoii.. last2 ciknaa mengalah la..
mebi, dia segan ngan nurse tu kot..eee poyo! hehe..



time cucuk tu, nurse suruh pegang peha baby kuat2..
takut dia menendang, susah nak cucuk nanti..
tapi ciknaa nebes kot..tak boleh nak pegang kemas..
nurse sorang lagi tolong pegangkan peha baby..
masa cucuk tu, ciknaa sempat tengok jarum tu..
besar jugak untuk baby sekecil razin ni..
abis laa anak aku jap lagi.. errrr..
dah cucuk dia eh eh sikit je..lepas nurse push ubat tu masuk, uwaaaaaaaa!!!!
baby razin jerit sampai hilang suara.. serius, cuak masa ni..
sebak pun ada bila tengok anak sakit mcm tu.. :(



kejap je nangis, bila dah peluk kuat-kuat, terus diam..
tidur terus..olololo kesian anak mama.. siap je cucuk, tak sempat nak pakaikan balik seluar dia..
terus masuk kereta, balik.. sebab dia dah tidur lena, tak sampai ati nak usik kaki dia..



mama nye mls nk rotate gambar saye... :)

7 comments:

  1. alolo cian die... nt mama upah susu yer.. hihi

    ReplyDelete
  2. hehehe..kuning gitu..cian dia kene cucuk yek..

    ReplyDelete
  3. kejap je dh 1bulan kn...
    tk lame lg CikNaa bakal abes pantang...yeaay!!

    ReplyDelete
  4. baby qaleef pon dah sebulan...sekejap jer kan..:) aritu cucuk..aty tak tengok pon..aty lak seriau..huhu...naseb jerit tak lame sangat..:) berat baby Qaleef pon dah naik 4.5 kg..adeeyy..berat tol rasenyer nak gendong..baru sebulan tu..huhu

    ReplyDelete
  5. yeayy! Baby Razin gain weight..mama Razin plak dah lost weight. Moga baby sentiasa sihat n bijak :)

    ReplyDelete
  6. aelia pn sm 21hb tue genap sebulan,tp xg cucuk lg..
    Nak pegi mgu depan,cmnela nk tgkank kna cucuk..xsgup asenya..
    Wah bestnya mama razin trn byk,erk isau plak nk tmbang berat maknya..tp xsbr nk tmbg berat ank..:-)

    ReplyDelete
  7. ah..nerves tul masa tgok nurse timbang guna cara macam tu kat rumah..takut baby terhempas je...huhuhu...

    ReplyDelete

nasi lemak ikan kerisi,
nanti singgah komen la lagi (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016