GOOGLE Adsense

Wednesday, January 4, 2012

kehamilan 24 minggu

entry baru untuk tahun baru.. welcome 2012..
anak mama dah masuk 6bulan minggu ni. yes!
syukur.. baby semakin lasak sekarang.. hoho. tegur cket, dia bergerak 2,3 kali..
tengah malam pukul 3 pagi pun baby tak tidur lagi..
kelmarin, papa dia letak telinga kat perut ciknaa..
masa tu la dia cakap baby main lagi walaupun dah lewat..
[ciknaa harem tak perasan..tido mati wey..haha]



apa yang berlaku untuk bulan ke 6 :







*Berat bayi anda lebih dari 1.3 paun / 600 gram.. [patut la mama rasa semakin berat, lagi2 masa solat]
*Bentuk badan sudah sempurna.
*Otaknya tumbuh dengan pantas [memang.. pantang tegur, mesti dah ada respon]
* Panjang kepala ke tumit dia berukuran 11.8 inci / 30 sentimeter [wah! mcm pembaris panjang tu, dh  besar anak mama]
*Janin akan berada alam posisi meringkuk, dengan tangan didepan dagu dan kaki di depan dada.
*Janin akan bergerak dengan suara musik dari luar.
*Kelopak-kelopak matanya kian sempurna dilengkapi bulu mata.



p/s: anak mama.. lagi 4 bulan nak lahir.. mama & papa tak sabar nak dakap awak kemas2 tau.. jangan nakal2 kat dalam.. =)

2 comments:

  1. lebih kurang ngan baby sayer...memang sekarang boleh rase baby tersangat aktif kan...:)

    ReplyDelete
  2. haah.. awal aty seminggu je dr naa.. hihi. tula, dh mcm bola ke dia buat dinding perut nih.. tak kisah la, janji kite tau dia sihat.. kan?

    ReplyDelete

nasi lemak ikan kerisi,
nanti singgah komen la lagi (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Mama Double RM
Designed by UMIESUEstudio 2016